15 Ekim 2008

ISLAK YADA ŞERBETLİ KURABİYE

Merhaba,

Benim için yeni blog dünyası için çok tanınan bir tarif yayınlıyorum bu sefer. Bu kadar çok yapılan ve beğenilen kurabiyeyi denemek istedim. Adı biraz çelişkili Islak ta diyen var şerbetli de diyen var. Ben ikisine yazdım. Tadı çok güzel oldu. Ağızda dağılan yoğun kakaolu bir kurabiye. Yapımıda kolay tahmin ettiğimden daha kısa sürede hazırladım. Tarifi birçok blogta aynı bende birisinden not almışım ama hatırlamıyorum. Arşivimde olması için bende yayınlıyorum. Tadını merak edip yapacak olan herkese afiyetler olsun.
Sevgilerimle,
Malzemeler
Hamur için
Yarım paket margarin ( oda sıcaklığında iyice yumuşamış halde)
1 paket 25 gr'lık kakao
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
3 su bardağı un
Şerbet için
3 çay bardağı su
3 çay bardağı şeker
Üzeri İçin
Toz antep fıstığı
Hazırlanışı
Öncelikle şerbeti hazırladım. Küçük boy bir tencerede su ile şekeri biraz koyulaşana kadar kaynattım. Soğuduktan sonra buzdolabında beklettim. Hamuru hazırlarken un hariç bütün malzemeyi güzelce karıştırdım. Azar azar unu ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ettim. Hamurdan yuvarlak kurabiyeler hazırladım. Yağlı kağıt serilmiş tepside önceden ısıtılmış 200 derecede üzeri çatlayana kadar 20 dakikak pişirdim. Pişen kurabiyeleri hemen soğuk şerbete daldırıp çıkarttım ve servis tabağına dizdim. Üzerini toz fıstık ile süsledim. Tariflerde kurabiyeyi bu şekilde bir gece bekletilmesi gerektiği yazıyordu. Ben birkaç saat sonra yediğimde bile güzel bir tadı vardı. Ama bekleyince daha güzel olduğu bir gerçek.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Görünüşü muhteşem.
Tadını gerçekten merak ettim.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

SİNEM AKIN dedi ki...

ELERİNE SAĞLIK CANIM
SEVGİLERİMLE

Ayşegül'ün tatlı rüyası... dedi ki...

Sevgili Renkli Kurabiyeler,
Islak kurabiyeler çok lezzetli görünüyor. Eline sağlık.
Sorunun yanıtını kısaca vermeye çalışayım: Ben kurabiyelerin kenasrındaki sıra sıra çizgileri marzipan setinin bir tanesindeki tırtıklı kenar ile tek tek geçerek yapıyorum. Ayrıca bir alet kullanmıyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir:) Sevgiler,